امکانات

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 47
بازدید هفته : 142
بازدید ماه : 1320
بازدید کل : 28751
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 94
تعداد آنلاین : 1

چت روم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل

مترجم سایت

عشق یعنی... (11)

تقدیم به زیباترین گل زندگیم:

عشق یعنی گریه کردن روز و شب

عشق یعنی سوختن در تاب و تب

عشق یعنی هر نفس فریاد تو

عشق یعنی زنده ام با یاد تو

عشق یعنی دل چه راحت باختن

عشق یعنی هیچ را نشناختن

عشق یعنی انتظار نابجا

عشق یعنی اشتباه و اشتباه

عشق یعنی سادگی، دیوانگی

عشق یعنی با توهم، زندگی

عشق یعنی یک خیال دور دست

عشق یعنی آرزو هایم شکست

عشق یعنی رفتی و تنها شدم

عشق یعنی غرق رویا ها شدم

عشق یعنی سهم من اندوه و آه

عشق یعنی اشتباه و اشتباه

نوشته شده توسط Ramtin در 4 آذر 1389برچسب:عشق,درد دلی از عشق,شعر عاشقانه,عشق یعنی,عشق یعنی 11, | لینک ثابت مطلب
عشق از دید علم

 حتما بخوانید!!!

هر انسانی باید عشق را بشناسد وگرنه انسان نیست!

این یک مقاله فوق العاده علمی و کامل از عشق است که خواندن آن را به همه ی شما دوستانم و کسانی که می خواهند عشق را بهتر بشناسند توصیه می کنم.

عشق چگونه عمل می کند ؟

آشنایی با کارکرد عشق
اگر عاشق شده باشید ، احتمالآ متوجه شده اید که این احساس می تواند نوعی اعتیاد باشد، حدس شما درست است.

دانشمندان به این باور نزدیک شده اند که همان فرآیند شیمیایی که در هنگام اعتیاد رخ میدهد ، در زمان عاشق شدن نیز اتفاق میافتد.
عشق حالتی شیمیایی از ذهن است که بخشی از ژنهای ما بوده و از تربیت انسان تاثیر می گیرد. دوست داشتن در وجود انسان تنیده شده است زیرا ما باید والدین با محبتی باشیم که با تلاش زیاد از فرزندان ناتوان خود مراقبت کنیم.
در این پست خواهیم دانست که عشق واقعآ چیست و همنگامی که عاشق می شویم در بدن ما چه چیزی رخ می دهد و چه چیز موجب می شود در این حالت باقی بمانیم، همچنین نگاهی داریم به اینکه چه چیزی در وهله اول موجب جذب شدن ما به شخص دیگری می گردد. 

عشق چیست ؟
عشق به ما نشاط می دهد و ما را به تحرک وا می دارد، همچنین برای بقای نوع انسان ضروری است ، اگر عشق وجود نداشت ، جامعه ما کاملآ متفاوت بود و بیشتر شبیه چرخه بسته موجود در دنیای برخی جانوران می شد.

مواد شیمیایی که هنگام عاشق بودن در مغز انسان به حرکت در می آیند، وظایفی چند را انجام می دهند که مهمترین هدف آن ، بقای نسل انسان می باشد. تاثیر این مواد است که ما را به تشکیل خانواده و بچه دار شدن وامیدارد. پس از بچه دار شدن نیز این مواد طوری تغییر می یابند تا در کنار هم بمانیم و فرزندانمان را بزرگ کنیم. بنابراین ، عشق از یک لحاظ ، اعتیادی شیمیایی است که برای تولید مثل رخ می دهد.
صرف نظر از کشور و فرهنگ ، عشق نقش مهمی در زندگی انسانها بازی می کند . در حالیکه تفاوتهای فرهنگی زیادی در چگونگی نشان دادن عشق دیده می شود ، اما این واقعیت که عشق وجود دارد ، مسلم و قطعی می باشد. 
اجازه بدهید تا به موضوع دقیقتر نگاه کنیم. چه چیز در وهله اول موجب می شود تا عاشق شخص دیگری بشویم ؟


چه چیز موجب عاشق شدن می شود ؟
همه ما الگویی از شریک زندگی ایده آل خود داریم که جایی در ضمیر ناخودآگاه ما پنهان شده است. همین نقشه عشق است که به ما حکم می کند کدام شخص در میان این همه انتخاب ، مناسبتر می باشد. اما این الگو چگونه تشکیل می شود ؟


سیمای (چهره) اشخاص
بسیاری از پژوهشگران گمان می کنند که ما جذب افرادی از جنس مخالف می شویم که والدینمان را به یاد ما »ی آورند، برخی حتی باور دارند که ما جذب افرادی می شویم که ما را به یاد خودمان می اندازند. دیوید پرت (
David Perrett) روانشناس دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند، آزمایشی را انجام داد که در آن عکسی دیجیتالی از شخص مورد آزمایش را به چهره فردی از جنس مخالف تغییر دادند. سپس از شخص مورد آزمایش خواستند تا از میان تعدادی عکس ، چهره ای که به نظرش از همه جذابتر است انتخاب کند. نتایج این آزمایش نشان داد که اشخاص مورد آزمایش همیشه چهره تغییر یافته خودشان را ترجیح  می دادند!

شخصیت 
دراین مورد نیز مانند چهره ، انسان ها افرادی را ترجیح می دهند که از نظر شخصیت ، خوش خلقی و علایق آن ها را به یاد والدینشان ( یا افرادی که در کودکی با آن ها رابطه نزدیکی داشتند) می اندازند .


فرومون ها (
Pheromones)
موضوع بحث انگیز فرومون ها همچنان در پژوهش ها در زمینه عشق ، نقش خود را ایفا می کند. واژه "فرومون" از واژه های یونانی
pherein و hormone گرفته شده و به معنی "حامل تحریک" می باشد.
در جهان جانوران ، فرومون ها آثار بوی منحصربفردی هستند که در ادرار یا عرق جانور وجود داشته و رفتار جنسی حیوان را تعیین کرده و موجب جذب شدن جنس مخالف می شوند. وجود فرومون ها ، جانوران را در تشخیص یکدیگر و انتخاب جفتی که سیستم ایمنی آن به قدر کافی با سیستم ایمنی خود جانور متفاوت است تا تولید مثل سالم را تضمین نماید ، یاری می دهد. جانوران عضو ویژه ای در بینی خود دارند که
VNO نام دارد و این ماده شیمیایی بی بو را ردیابی می کند.
وجود فرومونها در انسان ، در سال 1986 توسط دانشمندان مرکز حواس شیمیایی فیلادلفیا و همتایان آنها در فرانسه، کشف شد. آنان این مواد شیمیایی را در عرق انسان پیدا کردند. دانشمندان، عضو
VNO را نیز در برخی انسان ها ، نه همه آن ها ، کشف کرده اند. با وجود اینکه همه ما دارای عضو مذکور نیستیم وممکن است این عضو در افرادی که دارای آن هستند نیز کارایی نداشته باشد ، اما باز هم آشکار است که بو ، جنبه مهمی از عشق به شمار می رود (صنعت پرطرفدار تولید عطر را به یاد بیاورید) . در آزمایشی که توسط دانشمندان ترتیب داده شد ، از گروهی از زنان خواستند تا پیراهنهای شسته نشده و حاوی بوی عرق گروهی از مردان را بو کرده و خوشایندترین بو را انتخاب نمایند. نتیجه این بود که درست مانند آنچه در جهان جانوران جریان دارد ، بیشتر زنان مورد آزمایش ، پیراهن مردی را انتخاب کردند که سیستم ایمنی او با مال خودشان بیشترین تفاوت را داشت!

خیره شدن به چشمان یکدیگر
پروفسور آرتور آرون ، از دانشگاه ایالتی نیویورک واقع در استونی بروک ، درباره اینکه وقتی انسان ها عاشق می شوند چه اتفاقی میافتد مطالعه کرده و دریافته است که تنها خیره شدن به چشمان یکدیگر تاثیر شگرفی به جا می گذارد.
او در آزمایشی که ترتیب داد ، افراد غریبه ای از جنس مخالف را به مدت 90 دقیقه در برابر هم قرار داد و از آنها خواست تا درباره مسائل خصوصی خود با هم گفتگو کنند. سپس از آنان خواست که به مدت 4 دقیقه بدون گفتگو به چشمان هم خیره شوند. نتیجه چه بود ؟

 بسیاری از افراد پس از آزمایش، نسبت به فرد دیگر دچار کشش عمیقی شدند و حتی دو نفر از آنان پس از شش ماه ازدواج کردند.


تقویت کننده های جنسی (
Aphrodisiacs)
بر اساس گزارش وزارت دارو و موارد غدایی امریکا ، مطالبی که درباره تقویت کننده های جنسی گفته می شود بیشتر براساس افسانه است تا واقعیت. مردم همچنان به تاثیر تقویت کننده برخی از غذاها ، سبزیجات و عصاره ها باور دارند. تعدادی از تقویت کننده های متداول وجود دارند که شاید بر زندگی جنسی ما تاثیر بگذارند. (شاید هم  نه)

 برخی از آنها عبارتند از :

- مارچوبه : گفته میشود که ویتامین
E موجود در این سبزی هورمون های جنسی را تحریک می کند.
- فلفل قرمز : برخی از پژوهشگران می گویند که خوردن فلفل تند باعث ترشح اندورفین در بدن شده و به تقویت نیروی جنسی کمک می کند.
- شکلات : این ماده دارای فنیلتیلامین است که یکی از موادی است که بدن انسان در هنگام عاشق بودن بطور طبیعی آنرا تولید می کند.
- صدف خوراکی : دارای مقدار زیادی روی است که تولید تستوسترون را افزایش می دهد . تستوسترون میل جنسی زن و مرد را افزایش می دهد.

تصور می شود که بیشتر مواد مذکوربیشتر موجب تمایل برای نزدیکی جنسی شده یا توان جنسی مردان را افزایش می دهند و تاثیری به جذب جنس مخالف ندارند. اما اگر به دنبال تحریک هورمون هایی هستید که شما را دلباخته سازند، میتوانید کسی را ببینید و عاشقش شوید. برخی می گویند که حتی اگر این مواد وافعآ موثر نباشند ، اگر فکر کنید که موثر هستند ، نیمی از راه را پیموده اید.

گونه ها و مراحل عشق 

سه گونه یا مرحله مشخص در عشق وجود دارد :

1- شهوت (هوس) ، یا احساس شهوانی
2- کشش ، یا احساس عاشقانه
3- وابستگی ، یا تعهد 

اگر هر سه مورد بالا درباره شخصی اتفاق بیافتد، پیوند حاصله بسیار محکم خواهد بود.
با این وجود ، گاهی نسبت به افرادی احساس شهوت داریم که عملآ عاشق آنها نیستیم.

شهوت (هوس)

هنگامی که انسان به سن نوجوانی می رسد ، درست پس از رسیدن به دوران بلوغ ، هورمون های استروژن و تستوسترون در بدن فعال شده و موجب می گردند تا برای نخستین بار، تمایل به تجربه عشق بوجود آید. این تمایلات یا به عبارت دیگر شهوت ، نقش بزرگی در دوران بلوغ و سراسر زندگی انسان بازی می کند. بر طبق مقاله ای که تحت عنوان " عشق و هوس جنسی " توسط دکتر لیزا دیاموند نوشته شده است ، شهوت و عشق آرمانی دو موضوع متفاوت هستند که توسط زیرلایه های مختلفی از ذهن تولید می شوند. شهوت به منظور نزدیکی جنسی و عشق آرمانی بخاطر نیاز به پیوند میان والدین و نوزاد و فرزند بوجود می آید؛ بنابراین اگرچه ما غالبآ نسبت به کسی که دوستش داریم ، احساس شهوت می کنیم ، گاهی هم می تواند اینطور نباشد و این طبیعی است. یا ممکن است همزمان با احساس شهوت برای کسی که دوستش داریم ، نسبت به فرد دیگری هم احساس هوس و شهوت داشته باشیم. دکتر لیزا دیاموند این مورد را هم طبیعی می داند.
جان مانی (
John Money) کارشناس مسائل جنسی بصورت زیر فرق مبان عشق و شهوت را توضیح می دهد :
جای عشق بالای کمربند است و جای شهوت زیر آن ، عشق شاعرانه و شهوت مبتذل است.
فرومون ها ، سیمای ظاهری افراد و تمایلات اکتسابی ما درباره خصوصیات شریک جنسی نیز ، نفش مهمی در انتخاب کسی که نسبت به او هوس پیدا می کنیم ، دارند. بدون شهوت ، شاید هرگز نتوانیم آن فرد بخصوص را پیدا کنیم. اما در حالیکه شهوت موجب می گردد تا پیوسته به اطرافمان توجه کنیم، نیاز ما به عشق آرمانی است که منجر به مرحله بعدی یعنی کشش می شود.

کشش یا جاذبه 

در حالیکه احساسات اولیه ممکن است ناشی از شهوت باشد ، آنچه پس از آن اتفاق می افتد (با فرض اینکه رابطه قرار است ادامه پیدا کند) کشش نام دارد. هنگامی که کشش یا احساس عاشقانه بوجود می آید ، فرد معمولآ توانایی تفکر منطقی را از دست می دهد . ضرب المثل قدیمی که می گوید " عاشق کور است" این مرحله را دقیقآ توصیف می کند. فرد در این مرحله غالبآ هیچ یک از عیب هایی که شریکش ممکن است داشته باشد را نمی بیند. او را شخصی ایده آل فرض کرده و نمی تواند از ذهنش خارج کند. این شیفتگی و تحریک ، بخشی از بیولوژی انسان است. 
در این مرحله ، زن و مرد ساعتهای زیادی را با هم می گذرانند و سعی می کنند یکدیگر را بشناسند. اگر این کشش به قدرت خود باقی بماند و هردو آن را حس کنند ، آنگاه معمولآ به مرحله بعدی یعنی وابستگی یا تعهد وارد می شوند.

وابستگی یا تعهد 

مرحله وابستگی یا تعهد ، عشقی برای مدت زمان طولانی است. فرد از عشق خیالی گذشته و به عشق واقعی وارد شده است. این مرحله از عشق باید به اندازه کافی نیرومند باشد تا در برابر مشکلات و آشفتگی های زیاد زندگی دوام بیاورد. مطالعاتی که توسط  الن برشید (Ellen Berscheid) پژوهشگر دانشگاه مینسوتا  و همکارانش انجام شده نشان داده است که هرچه شخصی که دوستش داریم به نظر ما انسان آرمانی تری باشد ، رابطه ما در مرحله وابستگی قوی تر خواهد بود.
روانشناسان دانشگاه آستین در ایالت تکزاس نیز به همین نتیجه رسیده اند. آنان دریافتند که آرمانی فرض کردن طرف مقابل ، موجب پایدار ماندن و شاد نگه داشتن زوجین در ازدواج می گردد. تد هوستن، پژوهشگر ارشد می گوید : " معمولآ این موضوع ناشی از تعبیر خوب یکی از زوجین از دیگری است بطوری که او را مورد قبول تر از آنچه واقعآ هست، می بیند. تمایل افراد مذکور برای ادامه دادن رابطه با طرف مقابل، نسبت به کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند این چنین باشند ، بیشتر است."
مواد زیر که در حین نزدیکی جنسی در بدن آزاد می شوند در این مرحله از عشق نقش اساسی دارند :
oxytocin, vasopressin , endorphins

پیوند شیمیایی

در عشق آرمانی ، هنگامی که دو نفر نزدیکی جنسی انجام می دهند ،
oxytocin در بدنشان آزاد می شود که این ماده به قویتر شدن رابطه آنها کمک می کند. پژوهش هایی که در دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانفراسیسکو انجام شده نشان داده است که " این ماده با توانایی حفظ کردن روابط سالم بین اشخاص و حفظ مرزهای روانی سالم با افراد دیگر ، ارتباط دارد." هنگامی که ماده مذکور در زمان انزال ، در بدن آزاد می شود ، شروع به ایجاد علاقه احساسی می کند . هرچه نزدیکی جنسی بیشتر باشد ، این علاقه هم بیشتر می شود. همچنین این ماده با علاقه مادر به فرزند ، انقباض رحم در زمان زایمان و تند شدن حرکت شیر در پستان مادر به هنگام شیر دادن بچه ارتباط دارد.
Vasopressin هورمون دیگری است که با تشکیل روابط تک همسری طولانی مدت در ارتباط است. 
اندورفین ها (
Endorphins) که ضد دردهای طبیعی موجود در بدن هستند نیز در روبط طولانی مدت افراد نقش اساسی دارند . این مواد موجب ایجاد یک احساس آسایش عمومی می شوند که شامل احساس آرامش ، آسودگی و امنیت می باشد. اندورفین ها نیز در هنگام نزدیکی جنسی و همچنین تماس فیزیکی ، ورزش و فعالیت های دیگر، در بدن آزاد می شوند و اثری مانند وابستگی به مواد مخدر ایجاد می کنند.

معتادین به عشق
بعضی اشخاص نسبت به احساس عشق، اعتیاد دارند. چون بدن انسان مقدار مواد شیمیایی مذکور را در حد معینی نگه می دارد ، در این حالت، این حد بالاتر و بالاتر میرود تا شخص را ارضا کند. چنین اشخاصی پیوسته از رابطه با یک فرد به رابطه ای دیگر کشیده می شوند تا خود را ارضا کنند.


تحمل طولانی ؟

هنگامی که آن احساس لذت بخش از بین می رود چه می شود ؟

تد هوستون ، پژوهشگر دانشگاه تکزاس، می گوید این سرعت پیشروی رابطه عاشقانه است که غالبآ موفقیت نهایی آنرا تعیین می کند . او و همکارانش دریافتند که هرچه مدت رابطه پیش از ازدواج بیشتر باشد ، رابطه طولانی مدت پس از آن قویتر خواهد بود. 
با این وجود، احساس عشق آتشین، پس از مدتی نیروی خود را از دست می دهد. مطالعات نشان داده اند که عشق آتشین بسرعت کمرنگ شده و پس از دو یا سه سال تقریبآ از بین می رود. مواد شیمیایی که موجب آن احساس عشق هستند ( آدرنالین، دوپامین، نورپینفرین، فنیلتیلامین و...) کم کم در بدن تحلیل می روند. ناگهان حس می کنید که طرف مقابل دیگر بی عیب و نقص نیست. ممکن است تعجب کنید که چرا او اینقدر عوض شده است . در واقع طرف مقابل شاید اصلآ تغییری نکرده باشد بلکه این شما هستید که اکنون می توانید او را بصورت منطقی ببینید و دیگر تحت تاثیر هورمونهای کورکننده ناشی از احساس شیفتگی و عشق آتشین قرار ندارید. در این مرحله ، رابطه طرفین یا آنقدر قوی هست که دوام بیاورد ، یا اینکه همین جا به پایان می رسد.
اگر رابطه طرفین ادامه پیدا کند ، آنگاه مواد شیمیایی دیگری که در توضیح دوران وابستگی نام بردیم، در بدن آزاد می شوند. مثلآ اندورفین ها که احساس آسایش و امنیت ایجاد می کنند. همچنین
oxytocin که در زمان نزدیکی جنسی در بدن آزاد می شود و حس ارضا و وابستگی به همراه دارد وباعث پایداری همیشگی یک رابطه عاشقانه می شوند.

از این بحث می توان نتیجه گرفت که نامزد بودن به مدت 1 سال و دوستی قبل از آن می تواند کمک بسیار مهمی به تداوم زندگی بین افراد مختلف و شناخت صحیح و منطقی از طرف مقابل و تصمیمی صحیح و قاتع را داشته باشد و با این عمل و درک صحیح آن شاید بتوان آمار طلاق و مشاجره های بعد از ازدواج را برای هر دو طرف پایین آورد.

البته مسلما این موضوع نیاز به ایجاد فرهنگ صحیح در جامعه و از بین بردن اعتقاد کنونی بسیاری از مردم در مورد روابط بین دختر و پسر در سنین مختلف دارد و به نظر من انسان باید از دوران نوجوانی کاملا با جنس مخالف آشنا شود تا بتواند در آینده زندگی خوبی را داشته باشد و شریک زندگی خود را به درستی انتخاب کند.

ببخشید اگه لحن این پست کمی کتابی بود، می خواستم یک پست مفید و علمی باشه نه نظر من و حرف های عامیانه واگراین مطلب علاقه مند شدید با ما همراه باشید تا طی چند روز آینده مطالب جالبی در مورد عشق ببینید. 

نوشته شده توسط Ramtin در 4 آذر 1389برچسب:عشق,درد دلی از عشق,عشق چیست,عاشق کیست,نیروی عشق,عشق از نظر علم,تعریف علمی عشق,عشق و علم, | لینک ثابت مطلب
عشق یعنی... (10)

تقدیم به پرنسس خوشگل قلبم:

 عشق یعنی سالهای عمر سخت

عشق یعنی زهر شیرین ، بخت تلخ

عشق یعنی خواستن٬ له له زدن

عشق یعنی سوختن پر پر زدن

عشق یعنی جام لبریز از شراب

عشق یعنی تشنگی یعنی سراب

عشق یعنی لایق عالم شدن

عشق یعنی با خدا همدم شدن

عشق یعنی لحظه های بی قرار

عشق یعنی صبر یعنی انتظار

عشق یعنی از سپیده تا سحر

عشق یعنی پا نهادن در خطر

عشق یعنی لحظه ی دیدار یار

عشق یعنی دست در دست نگار

عشق یعنی آرزو یعنی امید

عشق یعنی روشنی یعنی سپید

عشق یعنی غوطه خوردن بین موج

عشق یعنی رد شدن از مرز اوج

نوشته شده توسط Ramtin در 3 آذر 1389برچسب:عشق,درد دلی از عشق,شعر عاشقانه,عشق یعنی,عشق یعنی 10, | لینک ثابت مطلب
من عاشق نگاه مهربون و زیبای تو ام!

تقدیم به زیبا ترین گل روی زمین:

 دروغ

من عاشق نگاه مهربون و زیبای تو ام

دیوونه ی چشمای روشن و فریبای تو ام

وقتی توی چشام نگاه می کنی و دروغ می گی 

حس می کنم من عاشق همین دروغای تو ام

-

لیلی تو قصه تویی

مجنون دیوونه منم

شیرین رویاها تویی

فرهاد بی خونه منم

اونی که می مونه تویی

راهی ویرونه منم

اونی که می خنده تویی

اون که دلش خونه منم

-

نذار بدون تو دلم ازهمه چی خسته بشه

نذار بدون تو چشای بازمن بسته بشه

نذار صدای قلبی که داره واسه تو می زنه

با رفتن تو کم بشه ، آروم و آهسته بشه

تو می تونی با موندنت یخ دلمو آب کنی

می تونی اشکو تو چشام واسه همیشه خواب کنی

تو می تونی بذاری من دوباره زندگی کنم

یا اینکه با نبودنت زندگیمو خراب کنی

-

لیلی تو قصه تویی

مجنون دیوونه منم

شیرین رویاها تویی

فرهاد بی خونه منم

اونی که می مونه تویی

راهی ویرونه منم

اونی که می خنده تویی

اون که دلش خونه منم

-

لیلی تو قصه تویی

مجنون دیوونه منم

شیرین رویاها تویی

فرهاد بی خونه منم

اونی که می مونه تویی

راهی ویرونه منم

اونی که می خنده تویی

اون که دلش خونه منم

-

من عاشق نگاه مهربون و زیبای تو ام

دیوونه ی چشمای روشن و فریبای تو ام

وقتی توی چشام نگاه می کنی و دروغ می گی 

حس می کنم من عاشق همین دروغای تو ام

نوشته شده توسط Ramtin در 3 آذر 1389برچسب:شعر,شعر عاشقانه,متن آهنگ ها,متن آهنگ,متن آهنگ ایرانی,آهنگ ایرانی,آهنگ, | لینک ثابت مطلب
عشق یعنی... (9)

این هم نهمین شعر که تقدیمش می کنم بازم به گل خوشگلم (؟)

عشق یعنی یک ورق با یک قلم

عشق یعنی درد تنهایی و غم

عشق یعنی حسرت دیدار دوست

عشق یعنی گردن اندردار اوست

عشق یعنی رفتن اندر سوی او

عشق یعنی دادن جان کوی او

عشق یعنی با خودت دشمن شوی

عشق یعنی عاقبت مجنون شوی

عشق یعنی عشق شیرین

عشق یعنی ویس و رامین

عشق یعنی عشق فرهاد

عشق یعنی هر چه بادا باد

عشق یعنی مثل پروانه شدن

عشق یعنی مثل افسانه شدن

عشق یعنی روحی در دو جان

عشق یعنی بلبل آوازه خوان

عشق یعنی دعای  مادرت

عشق یعنی سرای آخرت

نوشته شده توسط Ramtin در 2 آذر 1389برچسب:عشق,درد دلی از عشق,شعر عاشقانه,عشق یعنی,عشق یعنی 9, | لینک ثابت مطلب
اس ام اس های عاشقانه 6!

سری ششم اس ام اس های عاشقانه تقدیم به شما عزیزان!

 من و تو از تبار بی کسانیم / در این غوغا چه کس را کس بدانیم / کسی نشنیده فریاد کمک را / کمک کن تا برای هم بمانیم .

یک لحظه دلم خواست صدایت بکنم / گردش به حریم با صفایت بکنم / آشوب دلم به من چنین فرمان داد / در سجده بیفتم و دعایت کنم .

تو بشو یاس قشنگ لحظه های بی قرارم / من میشم زلال بارون تا کنارت تو ببارم .

طوطیم اندر قفس اما دلم پیش تو است / گر قفس را بشکنند پرواز من سوی تو است / آب و هوای چشمات چیزی مثل کویره / هرکس اسیرش بشه بدون شک میمیره .

خزان که قسمت ما شد ، بهار مال شما / دلم به یاد تو افتاد ، سلام حال شما ؟

تا زنده ای دنیا عزیز است / تا زنده ای دنیای من باش / در ظلمت سرد زمانه / خورشید بی همتای من باش .

بی تو پیمودن شب ها شدنی نیست / شبهای پر از درد که فردا شدنی نیست / گفتم که برایت بفرستم دل خود را / افسوس که چون نامه دلم تا شدنی نیست .

سالها در کوچه ی دل یاد تو بود / یاد آن کوچه و آن رهگذر خسته بخیر .

چشات دیگه از من خسته و سیره / اما هنوز چشمای من اسیره / فقط بدون که این دل شکسته / منتظره بگی واست بمیره .

یادت نره که یاد تو همیشه همراه منه / یادت نره که خواستنت مثل نفس کشیدنه / یادت نره که آینه از طپش تو روشنه / یادت نره نبودنت جونمو آتیش میزنه .

بیا تا لیلی و مجنون شویم افسانه اش با من ، خدا عاشقان را غم مده شکرانه اش با من 

نازنینا ما به عشق تو جوانی داده ایم ، با جوانان ناز کن اکنون دگر با ما چرا ؟

پروانه در آتش زند از بهر تو خود را ، ای شمع تو هم حرمت پروانه نگه دار .

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد ، گمان ببر مرا درد عشق تو باشد .

فریاد مردمان همه از دست دشمن است ، فریاد من از دل نامهربان دوست !

بشکن ، بشکن ، بشکن ، دل ما رو هم بشکن ، عزیزم مواظب باش یکی دل تو رو نشکنه .

خوبیم بدیم حالا از همه چی بگذریم ، دوست دارم از شما نمیشه بگذریم .

در خیالم در خوابم همه جا با اویم ، مجنونم در همه جا او را می جویم ، خیلی وقت است که رفته ز پیشم ، نه ! او نرفته با خود چه می گویم .

هر آنچه محبت که در من نهفته از توست ، هیچی نمیگم فقط دو کلمه دارمت دوست .

تمام فصل عمرم عزیزم با تو بهاره ، اونقدر که من دوست دارم کی دوست دارم ؟

مهر دل ما مدام تقدیم شما ، عمری که شود به کام تقدیم شما ، پیدا نشد آن هدیه که در شان شماست ، یک باغ گل عشق تقدیم شما برای تنی که خسته ست تو همیشه جون پناهی ، من می خوام با تو بمونم تو رفیق نیمه راهی .

همین حسی که دارم حتی وقتی از تو دورم تلخ و بیمارم چقدر خوبه ، همین قدر که می دونم خوب خوبی خواب خوابی من که بیدارم چقدر خوبه .

نیمه شبی من خواهم رفت ، از دنیایی که مال من نیست ، از زمینی که بیهوده مرا بدان بسته اند .

باران را به خاطر رطوبتش ، گل را به خاطر لطافتش و تو را به خاطر محبتت دوست می دارم .

نوشته شده توسط Ramtin در 1 آذر 1389برچسب:اس ام اس عاشقانه,lovely sms,اس ام اس,sms, | لینک ثابت مطلب
معرفی یک سایت!

 امروز براتون یه سایت رو معرفی می کنم که اطلاعات خوبی در مورد روابط ... و روابط سالم با جنس مخالف و کلی اطلاعات در مورد زنان و مردان داره و اطلاعات این سایت با قوانین جمهوری اسلامی هم هماهنگی داره (البته طبق گفته خودشون ، من مسولیت مطالب این سایت رو به عهده نمی گیرم!)

این سایت یه سایت مبتزل نیستا فقط یه سایت برای کسانیه که می خوان مسائل ... رو یاد بگیرن و بهتر بشناسن همین 

آدرس سایت: http://amozeshepaeiz.mihanblog.com/

 

باز هم منتظر معرفی سایت های مفید و جالب باشید.

نوشته شده توسط Ramtin در 26 آبان 1389برچسب:روابط صحیح دختر و پسر,اطلاعات عمومی,آناتومی بدن,زنان,مردان, | لینک ثابت مطلب
عشق یعنی... (8)

این هشتمین شعره و بازم تقدیمش می کنم به عشقم:


عشق يعنی مهر  بی چون و چرا
                                                           عشق يعنی كوشش بی ادعا

عشق يعنی مهر  بی اما ، اگر
                                                           عشق يعنی رفتن  با پای سر                 

عشق يعنی دل تپيدن بهر دوست
                                                           عشق يعنی جان  من قربان اوست              

عشق يعنی خواندن از چشمان  او 
                                                           حرف‌های دل بدون  گفتگو             

عشق يعنی عاشق  بی زحمتی
                                                          عشق يعنی بوسه‌ی بی شهوتی                       

عشق ، يار مهربان زنده‌گی
                                                           بادبان و نردبان زنده‌گی                        

عشق يعنی دشت  گل‌كاری شده
                                                            در كويری چشمه‌ای جاری شده

يک شقايق در ميان دشت خار
                                                             باور امكان  با يک گل ، بهار

در خزانی برگ‌ريز و زرد و سخت ،
                                                             عشق تاب  آخرين برگ درخت

عشق يعنی روح را آراستن
                                                              بی‌شمار افتادن و برخاستن

عشق يعنی زشتی  زيبا شده
                                                              عشق يعنی گنگی  گويا شده

عشق يعنی مهربانی در عمل
                                                              خلق كيفيت به زنبور عسل

عشق يعنی گل به جای خار باش
                                                               پل به جای اين‌همه ديوار باش

عشق يعنی يک نگاه آشنا
                                                              ديدن افتاده‌گان زير پا

زير لب با خود ترنم داشتن
                                                              بر لب  غم‌گين تبسم كاشتن

عشق : آزادی ، رهايی ، ايمنی
                                                              عشق : زيبايی ، زلالی ، روشنی

عشق يعنی تـُـنگ  بی ماهی شده
                                                              عشق يعنی ماهی  راهی شده

عشق يعني آهويی آرام و رام
                                                              عشق صيادی بدون تير و دام

عشق يعنی برگ روی ساقه‌ها
                                                              عشق يعنی گل به روی شاخه‌ها

عشق يعنی از بدی‌ها اجتناب
                                                              بردن پروانه از لای كتاب

در ميان اين همه غوغا و شر ،
                                                               عشق يعنی كاهش  رنج  بشر

ای توانا! ناتوان  عشق باش
                                                                پهلوانا! پهلوان  عشق باش

ای دلاور! دل به دست آورده باش
                                                                در دل  آزرده ، منزل كرده باش

عشق يعنی تشنه‌ای خود نيز اگر ،
                                                                واگذاری آب را بر تشنه‌تر

عشق يعنی ساقی كوثر شدن
                                                                بی پر و بی پيكر و بی سر شدن

عشق يعنی خدمت بی منتی
                                                               عشق يعنی طاعت  بی جنتی

گاه بر بی‌احترامی ، احترام
                                                               بخشش و مردی به جای انتقام

عشق را ديدی خودت را خاک كن
                                                               سينه‌ات را در حضورش چاک كن       

عشق آمد ؛ خويش را گم كن عزيز
                                                               قوّت‌ات را ، قـُـوت  مردم كن عزيز         

عشق يعنی مشكلی آسان كنی
                                                               دردی از درمانده‌ای درمان كنی

عشق يعنی خويشتن را گم كنی
                                                               عشق يعنی خويش را گندم كنی

عشق يعنی نان ده و از دين مپرس
                                                               در مقام بخشش از آيين مپرس

هر كسی او را خدايش جان دهد ،
                                                               آدمی بايد كه او را نان دهد                                                                
در تنور عاشقی سردی مكن
                                                               در مقام عشق ، نامردی مكن

لاف مردی می‌زنی  مردانه باش
                                                                در مسير عاشقی ، افسانه باش

دين نداری ، مردمی آزاده باش
                                                                هر چه بالا می‌روی ، افتاده باش

در پناه دين ، دكان‌داری مكن
                                                                چون به خلوت می‌روی ، كاری مكن

عشق يعنی ظاهر باطن نما
                                                                باطنی آكنده از نور خدا  

عشق يعنی عارف  بی خرقه‌ای
                                                                عشق يعنی بنده‌ی بی فِرقه‌ای

عشق يعنی آن‌چنان در نيستی ،
                                                                 تا كه معشوقت نداند كيستی

عشق يعنی ذهن زيباآفرين
                                                                  آسمانی كردن  روی زمين

عشق گويد مست شو گر عاقلی
                                                                   از شراب غير انگوری ولی

هر كه با عشق آشنا شد ، مست شد
                                                                   وارد يک راه بی بن‌بست شد

كاش در جامم شراب  عشق باد
                                                                   خانه‌ی جانم خراب  عشق باد

هر كجا عشق آيد و ساكن شود ،
                                                                   هر چه ناممكن بوَد ، ممكن شود

در جهان هر كار خوب و ماندنی‌ست ،
                                                                   ردّپای عشق در او ديدنی‌ست

شعرهای خوب  ديوان جهان ،
                                                                   سِرّ عشق است و سرود عاشقان

(سالک)  آری ... ؛ عشق رمزی در دل‌ست
                                                                 شرح و وصف  عشق كاری مشكل است

عشق يعنی شور هستی در كلام
                                                                  عشق يعنی شعر ، مستی ، والسلام

تمام کسایی که اینا رو می خونین برام دعا کنید به عشقم برسم

 

نوشته شده توسط Ramtin در 24 آبان 1389برچسب:عشق,درد دلی از عشق,شعر عاشقانه, | لینک ثابت مطلب
اینو حتما بخونید!!!!!

من یه سوال دارم چرا بعضی ها وبلاگ های ضد دختر یا ضد پسر ایجاد میکنن؟

بابا ما همه و همه ،چه دختر ،چه پسر انسانیم و همه و همه با کمک هم زنده ایم نه با ضدیت با هم.

عشق یعنی با هم بودن نه ضد هم بودن.

همین فقط خواستم از همه کسایی که از این جور وبلاگا دارن شکایت کنم!

نوشته شده توسط Ramtin در 24 آبان 1389برچسب:عشق,درد دلی از عشق,ضد دختر,ضد پسر,وبلاگ دخترونه,وبلاگ ضد پسر,سایت فد پسر,وبلاگ ضد دختر,سایت ضد دختر,دختر,پسر,دخترونه,پسرونه, | لینک ثابت مطلب
2 تا سایت جالب!

 امروز میخوام براتون 2 تا سایت جالب رو معرفی کنم:

1.این سایت آمار لحظه به لحظه جهان رو نشون می ده!

در این سایت انگلیسی که به زبان فارسی هم محتوای سایتش رو ارائه می کنه می توانید امار لحظه به لحظه جهان رو بگیرید

این آمار شامل:

مثل :جمعيت کنوني جهان - متولدين امسال - متولدين امروز - مرگ و مير امسال - مرگ و مير امروز - حکومت و اقتصاد - توليد امسال خودرو - رايانه هاي فروخته شده در اين سال - تلفن هاي همراه فروخته شده امسال

کاربران اينترنت در جهان - مطالب افزوده شده به وبلاگ ها براي امروز - جستجو هاي انجام شده امروز در گوگل - حرکت زمين در فضا در داخل منظومه شمسي در اين سال و ... خیلی چیزهای دیگه

آدرس این سایت:

 http://www.worldometers.info/fa/

2. این سایت به مقایسه کشورها با یکدیگر از نظر اقتصادی امنیت سلامت و... ، میپردازد!

کشور مورد نظرتون رو از نظر سلامتی امنیت حکومت و چند مورد دیگه با دیگر کشور های جهان مقایسه کنید و ببینید که بهتره یا بدتر

آدرس این سایت :

http://www.prosperity.com/prosperiscope/

بازم منتظر سایت های جالب باشید...

نوشته شده توسط Ramtin در 24 آبان 1389برچسب:سایت های جالب,اطلاعاتی در مورد دنیا,آمار لحظه به لحظه جهان, | لینک ثابت مطلب
اس ام اس های عاشقانه 5

 سری پنجم از اس ام اس های عاشقانه رو گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد و مثل همیشه تقدیم به عشقم:

1.خواب سبز رازقی باش / عاشق همیشگی باش / خسته ام از تلخی شب / تو طلوع زندگی باش .

2. اگر پروانه بودم می پریدم / همین حالا حضورت می رسیدم / ولی پروانه نیستم پر ندارم / دلم تنگ است ولی چاره ندارم

3. در اوج بی قراری پرواز با تو زیباست / در انتهای هر راه آغاز با تو زیباست .

4. از آشیانه ی چشمان کبوتران امید / به شوق باغ تنت پر گشاده در راهند / ز دره های هوس تا فراز قله ی عشق / پریده اند و از تو آب و دانه می خواهند .

5. کسی که در آغوش غم بزرگ شده ، تنهایی بهترین همدم اوست .

6. یک رنگ و بوی تازه از عشق بگیر / پر سوزترین گدازه از عشق بگیر / در هر نفسی که می تپی ای دل / یادت نرود اجازه از عشق بگیر .

7. این رو من نباید بگم ولی تو یه عیب خیلی بزرگ داری ، اونم اینه که نمیشه دوستت نداشت !

8. تو را من زهر شیرین خوانم ای عشق / که نامی خوش تر از اینت ندانم / وگر هر لحظه رنگی تازه گیری / به غیر از زهر شیرینت نخواهم .

9. در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن / شرط اول قدم آن است که مجنون باشی

10. در ره عشق که از سیل بلا نیست گذار / کرده ام خاطر خود را به تمنای تو خوش

11. دلم در شهر غربت بی قرار است / به دنبال تو در شب رهسپار است / ولی از هرکه می گیرم سراغت / جوابم انتظار و انتظار است .

12. به خیال کدامین آرزو ، صفای با تو بودن را از ما گرفتی ای بی وفا ؟

13. تنها این کوه است که اگر به او بگویی دوستت دارم ، او نیز بلند فریاد می زند : دوستت دارم دارم دارم .

14. دلت آبی تر از دریا عزیزم / به کامت گردش دنیا عزیزم / الهی دائما چون گل بخندی / بهارانت خوش و زیبا عزیزم .

15. در جستجوی تو چشمانم از نفس افتاد ، در کجای جغرافیای دلت ایستاده ام که خانه ام ابری است ، همیشه دلتنگ توام .

16. تنهای اول ، هیچکس همراه نیست !

17. چو ماه از کام ظلمت ها دمیدی / جهانی عشق در من آفریدی / دریغا ، با غروب نابهنگام / مرا در دام ظلمت ها کشیدی

18. شبی پر کن از بوسه ها ساغرم / به نرمی بیا همچو جان در برم / تنم را بسوزان در آغوش خوش / که فردا نیابند خاکسترم .

19. تو مرجانی ، تو در جانی ، تو مروارید غلطانی / اگر قلبم صدف باشد ، میان آن تو پنهانی .

20. باغبان از گل ها مواظبت می کند چون میداند عمر گل کوتاه است اما به درخت خدمت می کند چون می داند روزی درخت پناهگاه او خواهد شد .

نوشته شده توسط Ramtin در 24 آبان 1389برچسب:اس ام اس عاشقانه,lovely sms, | لینک ثابت مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

پروفایل

عاشق باش و مپرس که عشق چیست،عشق همیشه و در همه جا در درون توست!
توضیحات
یاد بگیریم زندگی کنیم
مدیر وبلاگ
Ramtin
نویسندگان
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
لینک دوستان
اس ام اس رفاقتی
اس ام اس دوست داشتن
L...Story
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک با Me ابتدا ما را با عنوان Life Is Love و آدرس life.love.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد پیشاپیش ممنون.